TÜRKİYE’DE BESLENMESİ YASAKLANMIŞ KÖPEK IRKLARI HANGİLERİDİR?- BESLEMENİN GÜNCEL PARA CEZASI NE KADAR? – HUKUKİ ZEMİN NEDİR?

TÜRKİYE’DE BESLENMESİ YASAKLANMIŞ KÖPEK IRKLARI HANGİLERİDİR?- BESLEMENİN GÜNCEL PARA CEZASI NE KADAR? – HUKUKİ ZEMİN NEDİR?

Paylaş / Yazdır :


Merhaba,

Bu yazımda çok sorulan bir başka soruyu daha yanıtlamaya çalışacağım. Ülkemizde beslenmesi yasak olan ırkların hangileri olduğunu, beslenmesinin mi yoksa satış ve takasının mı yasak olduğunu, güncel cezasının ne kadar olduğunu ve hukuki alt yapısını mercek altına alıp inceleyeceğiz beraberce.

Genelde yazılarımın uzun ve detaylı olmasından yakındığınızı biliyorum, alenen de suratıma suratıma söylüyorsunuz zaten ama ne yapayım? Yasak deyip geçsem yine eksikleri sormaya devam edeceğinizi bildiğim için aklıma gelen her şeyi ve özellikle sizlerden hali hazırda gelmiş olan soruların yanıtlarını temel alarak dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

Yine soru cevap şeklinde ilerlemek istiyorum ki tamamını okuyacak vakit bulamazsanız merak ettiğiniz sorunun yanıtını bulup okuma imkanınız olsun.

Köpek ve diğer evcil hayvanları beslemenin getirdiği hukuki sorumlulukları başka bir yazımızda zaten detaylarıyla incelemiştik, orayı pas geçiyorum. Yazıyı buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz. İlgili kanunları ise buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Soru cevaplarımıza başlayalım;

Soru: Türkiye’de yasaklanmış köpek ırkları hangileridir? Yasal altyapı nasıldır?
5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu’nun, hayvanlarla ilgili bazı yasakları kapsayan 14. maddesinin ilgili l (L) bendi açıkça şöyle demektedir;
“Pitbull Terrier, Japanese Tosa gibi tehlike arz eden hayvanları üretmek; sahiplendirilmesini, ülkemize girişini, satışını ve reklamını yapmak; takas etmek, sergilemek ve hediye etmek.”

İlgili kanun maddesinde açıkça belirtildiği gibi Pitbull Terrier ve Japanese Tosa ırkı köpekler yasaklanmıştır. Ancak ırklar bununla sınırlı kalmıyor.

2021 Güncellemesi:
14.07.2021 Tarihli 31541 sayılı resmi gazetenin konuyla ilgili kısmı şöyle:

YASAMA BÖLÜMÜ
KANUNLAR
7331 Ceza Muhakemesi Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
7332 Hayvanları Koruma Kanunu ile Türk Ceza Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun

Yukarıda belirttiğim düzenlemenin geçici 3. maddesinin 2. fıkrasına ve diğer ilgili kanun ve yönetmeliklere göre, melezleri de dahil tam liste şu şekilde;

Türkiye’de beslenmesi yasaklanmış ırkların tam listesi;
1. Pitbull Terrier
2. Japanese Tosa (Tosa Inu)
3. Fila Brasileiro (Brezilya Mastifi)
4. Presa Canario
5. Dogo Argentino
6. Boerboel
7. Wolfdog (Vahşi kurt ile Alman Çoban Köpeği vb.’nin kırması)
8. Napoliten Mastiff
9. Bandog
10. American Bulldog

Ayrıca belirtmek isterim ki yukarıdaki ırklara 14.07.2021 tarihinden önce sahip olmuş kişiler, bu tarihten itibaren 6 aylık süre içinde köpeklerini kısırlaştırır, çipletir ve bunu gösterir bir belgeyle bakanlığa başvuruda bulunup PETVET’e köpeklerini kaydettirirlerse idari yaptırımlardan muaf olacaklardır. Yani ceza yemeyeceklerdir. Daha vakit var, lütfen değerlendirin. Yani ben bu yazıyı yazarken, şuan, zaman var. İnşallah geç okumamışsınızdır.
Burada bir ince nokta var, kaydedilen bu hayvanları barınağa bırakıyorsunuz. Beslemeye devam etmiyorsunuz. Yani çok mu cazip, bilemiyorum. Bana burada da itiraz edenler olacak biliyorum, o yüzden onlar için biraz daha açayım, tabi okurlarsa… Evet doğru, kayıt sonrası geri alıyorsunuz… mu acaba??? Hayır alamıyorsunuz 🙂 Çünkü,



Tarım ve Orman Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü 2331277 sayılı iç yazışma ile Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğüne hukuki görüş göndererek bu statüdeki hayvanların sahiplerine iade edilemeyeceği, sahipsiz olanların sahiplendirilemeyeceği bunların iade ve sahiplendirilmesi yönünde kanunda açık hüküm bulunmadığı ve sadece el konulmamış olan hayvanların sahipleri tarafından kayıt işlemlerinin yapılması gerektiği yönünde görüş bildirdi.”

Böylece pek çok sorun, dram ve aksilik yaşandı. Korkulan oldu, itirazlar edildi.

Peki Syn. Yusuf KILIÇ ne dedi bu konuya itiraz edenlere? Bakalım ne demiş:

“Komisyon Başkanı Yunus Kılıç ise “Biz ne yazdığımızı biliyoruz. Yasayı hazırlayan milletvekilleri açıklıyor işte. Siz okuduğunuzu anlamıyor musunuz? Madde gayet açık. Yasa yürürlüğe girdikten sonra tehlike arz eden hayvanları olanlar 6 ay içerisinde kaydettirecek. El konulmuş olup bakımevlerinde bulunanlar sahiplerine iade edilecek. Sahipsiz olanlar da sahiplendirilebilecek. Sizi kim engelleyecek, 6 ay süre içinde sahiplendirin” sözleri ile STK temsilcilerine kanun maddesi üzerinde yaptıkları yorumun doğru olmadığını belirtmiş ve maddeyi açıklamıştı.”

Yani benim canım ülkemde kanun başka, yönetmelik başka, cumhurbaşkanı başka, bakan başka, müdür başka, komisyon başkanı başka şey söylüyor. Uygulayıcılar kanunu tanımıyor, adeta halkına ve bu ırklara düşmanca bir tavır takınıyor. İtiraz edildiğinde ne değişiyor? Hiçbir şey. Yaptım oldu, mantığı galip geliyor. Ne diyelim, “yapcak bişi yok.”

Fotoğraflı listeye de bakalım, hafızamız tazelensin;

1. Pitbull Terrier



2. Japanese Tosa (Tosa Inu)



3. Fila Brasileiro (Brezilya Mastifi)



4. Presa Canario



5. Dogo Argentino



6. Boerboel



7. Wolfdog (Vahşi kurt ile Alman Çoban Köpeği vb.’nin kırması)



8. Napoliten Mastiff



9. Bandog



10. American Bulldog


Soru: İlgili maddede “…üretmek; sahiplendirilmesini, ülkemize girişini, satışını ve reklamını yapmak; takas etmek, sergilemek ve hediye etmek…” diyor. Yani yani sahiplenmek, bulundurmak, beslemek gibi bir ibare yok. Bu durumda sahiplenip besleyebileceğim anlamı çıkıyor mu?
Hayır çıkmıyor. Aslına bakarsanız sadece bu maddeye bakınca beslenmesinde sakınca yokmuş da sadece ticaret ya da takas konusu edilemezmiş gibi algılanıyor ancak durum öyle değil. Zira kanunun kendisi kadar uygulayıcıların yayınladığı yönetmelikler de önem taşıyor. Çevre ve Orman Bakanlığın’nın yayınladığı HAYVANLARIN KORUNMASINA DAİR UYGULAMA YÖNETMELİĞİ (üzerine tıklayarak inceleyebilirsiniz) ‘nin 12. maddesinin 1. fıkrasının b. bendi şöyle diyor,
“…Pitbull Terrier ve Japanese Tosa gibi çevresine tehlike arz eden hayvanlar sahiplenilemez, üretilemez ve satılamaz…”
Yani, sahiplenemez, bulunduramaz, besleyemezsiniz.

Soru: Listedeki bu köpeklerin yasaklanma sebebi nedir?
Bunun net bir açıklaması yayımlanmamış. Ancak bu ırktan köpeklerin kışkırtılmadan saldırma olasılıklarının yüksek oluşu nedeniyle ABD, İngiltere, vb. ülkelerde yasaklandıkları biliniyor. Halk sağlığına karşı tehdit oluşturdukları gerekçesiyle yasaklılar.
Bir diğer konu da saldırı esnasındaki tutumları. Bu ırktan köpeklerin saldırı esnasında hedeflerine aşırı zarar verdikleri ve inatçı yapıları nedeniyle saldırılarına kolaylıkla son vermedikleri, sahiplerinden bile komut almayı kesebildikleri ve acı eşiklerinin çok yüksek olması nedeniyle vurarak ya da başka şekillerde köpeği saldırıdan vazgeçirmenin çok zor olduğu biliniyor. Bu da yine yasaklanmaları için geçerli bir sebep olarak görülüyor.
Bir diğer konu ise bu ırkların çene ve kas güçlerinin çok yüksek oluşu.

Soru: Listede olmayan ancak çene ve kas gücü daha yüksek ırklar var, neden onlar da yasaklı değil?
Birincisi, çene ve kas gücünün yüksek oluşu tek başına yeterli bir sebep değil. Öyle olsa bir atın insan öldürmesi köpekten çok daha kolay ve hızlıdır. Attan başınıza alacağınız tek bir çifte darbesi sizi öldürmeye yeter de artar bile. Ancak atların bunu yaygın bir ölüm silahı olarak kullanmayışı, sahiplerince çifte atarak canlılara zarar verecek şekilde yaygın bir eğitim almıyor oluşları onları tehlikeli hayvan sınıfına sokmuyor.
Yani çene ve kas gücünden başka kriterler de önem arz ediyor. Kışkırtılmadan saldırma, saldırıya son vermeme, saldırı esnasında komut alma, acı eşiği, gibi…
Bu bakış açısıyla dünyanın en güçlü ısırığına sahip olan Karabaş (Kangal) ırkını ele alabiliriz. Neden yasaklı ırklar listesinde yok ve muhtemelen hiç olmayacak? Çünkü;
1. Karabaşlar kışkırtılmadan saldırmazlar.
2. Saldırmadan evvel uzunca havlar, hırlar, cüsse göstererek hasımlarını ikaz ederler.
3. Kışkırtılırlarsa ya da Karabaş’ın ikazları dikkate alınmazsa saldırırlar yani durup dururken değil.
4. Sinirli bir Karabaş, sahibinden alacağı tek bir komutla geri çekilir. İkazını kesmese bile sırf sahibi aksini söyledi diye saldırıyı askıya alır.
5. Tüm ikazlara rağmen görmezden gelinmiş bir Karabaş tehlikeyi bertaraf etmek için saldırır. Genelde ön ayaklarını kaldırıp göğsüyle vurarak deviririr ve bu esnada da ısırır. Yere devrilmiş ve ısırılmış olan hasım artık tehlike arz etmiyorsa anında bırakılır ve ona kaçma şansı verilir. Karabaşlar uzaklaşan rakiplerini yeterince uzaklaştıklarına kanaat getirene kadar takip ederler, havlarlar, ısırmaya devam etmezler.
6. İnsana saldıran bir Karabaş’ın amacı çoğu zaman öldürmek değil uzaklaştırmaktır.
7. Isırmakta olan bir Karabaş sahibinden alacağı talimatla ya da çekilmek suretiyle hasmından kolaylıkla uzaklaştırılabilir. Sahibi ortamda değilse bu bir güçlük yaratabilir ancak en azından sahibi tarafından saldırıya son verilme şansı vardır.
Görüldüğü gibi Karabaş’ları yukarıdaki diğer ırklardan ayıran ciddi farklar bulunmaktadır. Bu da onların bu listede olmamalarının sebebini açıkça izah etmektedir.

Soru: Yukarıda saydığınız ırkların bazıları kanunda belirtilen listede yok, neden yasaklı diyorsunuz? İnsanlara yanlış bilgi veriyorsunuz! Bunu kaldırın!
Yorumlar kısmında çokça karşılaştığım için buraya eklemek elzem oldu. Çünkü neden eklediğimizi yazımın içinde belirtmiştim aslında ama okumayı pek sevmediğimizden, sadece resimlere baktığımızdan atlıyor bazı dostlarımız. Yazımda da belirttiğim gibi, uygulamada sadece kanun maddelerine göre işlem yapılmıyor, yönetmelikler de göz önünde tutuluyor. Ve yönetmelikler, zaman zaman değişmekle beraber, uygulamada bahsi geçen ırkların işlem görmesine neden oluyor. Bir diğer konu da kanun maddelerinin bilgisiz, yetersiz, konuyu araştırmamış, tarafları dinlememiş ve yetkinliği son derece tartışmalı kişilerce “var mı var” mantığıyla yazılmış olması. Bu durum ortaya “gibi” kavramını çıkarıyor. Kanun maddesinde sadece sayılan ırklarla sınırlı kalınmamasının önünü açan “gibi” kelimesi yer alıyor. Bu da aslında ülkemizde değil ama başka ülkelerde yasaklanmış olan, örneğin wolfdog gibi, köpeklerin de hatalı ve zaman zaman keyfi olarak kapsama alınmasına neden oluyor. Bizim işimiz sizi ikaz etmek, bu canları korumak. O kadar. Besleyip beslememek sizin tercihiniz. Ayrıca unutmayınız ki bu ırklar biz yazıyoruz diye yasaklı değiller, uygulamada yasaklı olduklarını bildiğimiz için biz listeye yazıyoruz, keyfimizden değil. Yani bir anlamda sinirinizi yanlış kişiden çıkarıyorsunuz. Muhatabınız kanun koyucu makamlardır, bizler değiliz. Biz bu yetersiz maddelerin acilen düzeltilmesi ve yeni, etkili, doğru, geniş,kolay anlaşılır, açık, net ve güçlü bir hayvan hakları yasası çıksın diye mücadele ediyoruz. O zamana kadar elimizde bu var, üzgünüm.

Soru: Cane Corso ırkı yasaklı mıdır?
Hayır yasaklı değildir. CİMER yazımız mevcuttur. Bu nedenle listeden çıkardım. Gönül rahatlığıyla besleyebilirsiniz.

Soru: Yasaklara uymazsam ne olur? Bu ırkları beslemenin güncel para cezası ne kadardır?
Yasaklara uymazsanız para cezası yersiniz.
Köpeğinize anında el konur.
Barınağa gidecek olan köpeğiniz en iyi ihtimalle tek başına bir kafeste bakılıp ölecektir.
Yukarıdaki ırkları beslemenin hayvan başına :
* 2019 itibariyle güncel para cezası miktarı 7.802,00 TL’dir.
* 2020 itibariyle güncel para cezası miktarı 9.563,00 TL’dir.
* 2021 itibariyle güncel para cezası miktarı 10.434,00 TL’dir. (İdari para cezası 11.000 olarak düzenlendi-2021 Temmuz) (Terk etme cezası 30.000,00 TL’dir.)
* 2022 itibariyle güncel para cezası miktarı 14.982,00 TL’dir.

Evet, görüldüğü gibi devlet bu ırkları kendi sınırları içinde istemiyor. Bu konuda haklıdır haksızdır bilemem. Bu ırklar doğru bakıldıklarında kuzu gibidirler, bilemem.

Durum bu.

Benim ne düşündüğümü zaten takip edenler biliyor, sırf bu konuyla ilgili hem bu sitede hem de hesaplarımda çeşitli yazılar ve makaleler yazdım. Ben kısaca ırkların değil kişilerin yasaklanması gerektiğini, yasaklı ırk uygulamalarının hatalı olduğunu ve pek çok şiddet seviyesi yüksek drama sebebiyet verdiğini ancak buna karşılık hiç bir fayda sağlamadığını düşünüyor ve savunuyorum.

Faydası olması dileklerimle.

Ersin.

Paylaş / Yazdır :



Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/petyurdu/domains/petyurdu.org/public_html/wp-content/themes/petclub/fw/core/core.socials.php on line 119

35 Yorumlar

  • Onur on 20 Kasım 2020 7:55 PM Cevapla

    Yanlış bilgiler vermeyi! Pitbull , japon tosa , dogo, fila braziliero ırk ve bu ırkların melezlerinin ilave edilmesi şeklinde karar alınmıştır.Bu 4 ırk ve melezleri yasaklı ırktır.Ve bu yazım cimer cevap yazısından alıntıdır.Düzeltin bu yazınızı.

    • ersin on 24 Kasım 2020 1:32 PM Cevapla

      Merhaba,
      Yazımızda düzeltilmesi gereken herhangi bir yanlışlık yoktur, işin yönetmelik ve uygulama kısmı bahsettiğiniz 4 ırka ilave ırklar olmasına yol açmaktadır. Bu durumu yukarıda da detaylarıyla izah ettim zaten. Bahsettiğiniz Cimer yanıtı hakkında yakından bilgim de bulunuyor merak etmeyin. Bir hukuk danışmanından bilgi almanızı öneririm. İyi günler dilerim.

  • Yasin demir on 14 Aralık 2020 12:27 PM Cevapla

    Dogo argenta enigi varmı

    • ersin on 20 Aralık 2020 12:22 AM Cevapla

      ? Pardon?

  • Yılmaz on 22 Aralık 2020 3:26 AM Cevapla

    Yasak demişsiniz birisi gelip yavru soruyor. Detaylı yazı için teşekkürler. Sokaklarda çok fazla görüyoruz ne yapabiliriz?

    • ersin on 22 Ocak 2021 3:07 PM Cevapla

      Evet, her çeşit hayvan sever ile karşılaşıyoruz, anlam veremediğimiz sorular ve durumlar olabiliyor… Rica ederim… Sorunuzu sanırım tam anlayamadım ama yasaklı bir ırkla karşılaşırsanız ne yapmak lazım diye sormuşsanız eğer bence hayatlarını daha fazla zorlaştırmamayı tercih edebilirsiniz. Hayatları zaten çok zor. Sahipsizse herhangi bir yere ihbar etmeden bir kap su bir kap yemek verip ona yardım etmenizi öneririm. İyi günler dilerim.

      • B**** on 29 Mayıs 2021 1:45 AM Cevapla

        Merhaba alman çoban kurdu yasaklı mıdır kesin bilgi bulamıyorum teşekkürler

        • ersin on 4 Haziran 2021 12:12 PM Cevapla

          Merhaba, hayır yasaklı değildir. Selamlar.

  • sinem on 26 Aralık 2020 4:12 AM Cevapla

    doberman yasak mi peki? net bir cevap bulamiyorum..

    • ersin on 22 Ocak 2021 3:04 PM Cevapla

      Merhaba Sinem Hanım, Doberman ırkı yasaklı köpek ırkları listesinin herhangi birinde,kanun maddelerinde ya da Cimer cevap listelerinde yer almıyor. Yasaklı olmaları için şahsi olarak bir sebep de göremiyorum ki şahsi fikrimin önemi olduğunu sanmıyorum. Uygulamada da Doberman’ların alıkonduğuna, ceza yazıldığına dair bir duyum almadım. Aksi bir deneyiminiz olur ya da duyum alırsanız bizimle paylaşırsanız çok sevinirim. İyi günler dilerim.

  • Erdem Ç. on 11 Ocak 2021 9:50 AM Cevapla

    Merhaba,

    Yukarıdaki verilen ırk bilgilerinden yola çıkarak; American Staffordshire Terrier, American Bully, Staffordshire Bull Terrier beslenebilir mi ? Zira bu ırklar ayrı kategoride yer almıyor mu?

    Teşekkürler

    • ersin on 22 Ocak 2021 2:52 PM Cevapla

      Merhaba Erdem Bey. Bahsettiğiniz ırkları Pitbull’dan ayırabileceklerini sanmıyorum ülkemizde. Cane Corso ırkını pitbull sanıp şikayet eden halkımız, işin içinden çıkamayıp veterinerden rapor isteyen jandarmamız, Cane Corso’yu tanımayıp Pit diye rapor veren veteriner hekimlerimiz, bu Pit değil Cane Corso’dur yazık bu hayvana diyemeyen barınaklarımız ve hayvan gönüllülerimiz, Pit haberlerini sırf izlenme oranlarını arttırmak için dram ve aksiyon müzikleriyle yayınlayıp “Heryellemi gemirikledi, gel beni ısır dedim torunumu kıtladııı!!!! Biz Pit istemiyoruk, beslemeyeler gardaşım!!!” diye höyküren cahilleri konuşturan medyamız, kanundaki 4 ana ırkı kimseye sormadan uygulamada 10-12’ye çıkarıp sorulan sorulara yanıt veremeyip keyfi uygulamalar peşinde koşan Tarım Ve Orman Bakanlığımız, konuyla ilgili sorulan sorulara ne şiş yansın ne kebap tadında yanıt veren bir Cimer’imiz, konuyla ilgili davalarda bu canları mal olarak gören mahkemelerimiz ve tek bir Hayvan Hakları Kanunu’nu 20 yıldır vaat ettiği halde geçirmeyen bir devletimiz/hükümetimiz/cumhurbaşkanımız ne derseniz, varken bu ırklar o cezayı yerler, sahiplerinden koparılırlar, bu canlar adı barınak olan toplama kamplarında öldürülürler. Umarım anlatabilmişimdir??? Sağlıklı günler dilerim…

  • Emine on 14 Şubat 2021 5:01 PM Cevapla

    O zaman benim kurt beslemem hayal

    • ersin on 15 Şubat 2021 11:43 AM Cevapla

      Merhaba, yabani kurttan bahsediyorsanız evet, mümkün değil.

  • Burak on 24 Şubat 2021 11:34 PM Cevapla

    Presa canario yasak bir ırk değildir yalan yanlış bilgilendiriyorsunuz insanları

    • ersin on 3 Mayıs 2021 7:14 AM Cevapla

      Merhaba, yasaklı ırktır. Uygulamada cezalar yazılmaktadır. İyi günler dilerim.

  • Dogan on 10 Mart 2021 11:49 AM Cevapla

    Merhaba Seceresi olan bir American Bully beslemek bu yazidan yola cikar isek ysakli mi oluyor. Elimizde Pedigree ve secere belgesi olan bir candan bahsediyorum. Huy ve karakter yapisi olarak American Bully ler pitbull dan cok farklilar siz de biliyorsunuz. Bilgi icin tesekkurler

    • ersin on 3 Mayıs 2021 7:08 AM Cevapla

      Merhabalar. Secereli (şecereli, pedigreli, soyağaçlı, KIF vs. onaylı) olması vb. haller yasaklı bir ırkın bireyi yasaksız hale getirmiyor. Sadece yasaklı bir ırk olduğunu daha kolay ıspatlıyor okadar. Evet biliyorum ancak maalesef şuan için elden bir şey gelmiyor. Ben ırkların değil bireylerin yasaklanması taraftarıyım. Yasak ırk kavramına karşıyım. Yeni ve etkili hayvan hakları yasası ve yasaklı ırk kavramını lağvıyla ilgili baskılarımız her mecrada devam ediyor. Ancak henüz olumlu bir sonuç alamadık, mücadelemize devam ediyorz.

  • Elvin Afra on 19 Mart 2021 4:28 PM Cevapla

    Şey, acaba (WOLFDOG)besleyebilirim değil mi?

    • ersin on 3 Mayıs 2021 7:05 AM Cevapla

      Merhaba, yasaklıdır, tavsiye etmiyorum. Vahşi yaşam da konuya dahil olduğu için sıkıntı daha da büyür.

  • Elvin Afra on 26 Mart 2021 12:19 PM Cevapla

    WolfDog yasak değil de mi?

    • ersin on 3 Mayıs 2021 7:02 AM Cevapla

      Merhaba, wolfdog yani yabani kurdun evcil herhangi bir köpekle çiftleştirilmesinden ortaya çıkan hibritler de yasak. O noktada vahşi yaşam koruma da devreye girdiğinden işler daha da çetrefilli bir hal alabiliyor. Hele ki çiftleştirilen kurt esaret altına alınmış bir dişi ise daha da ağırlaşıyor. Esaret altında olan vahşi bir erkekse de cezalardan kurtulmak imkansız. Ek cezalar yazılabiliyor.

      • Oguz on 3 Temmuz 2021 2:13 PM Cevapla

        Arkadas dogoyu yasaklayan bir zihniyet olabilir mi yaaa kim cikariyor bu genelgeyi hayatin da dogo gormemis birileri mi.Bu kisiler dogoyu ne zannediyor.Bir dogo hic bir zaman komut almadan saldirmaz yada mesela aile fertlerini koruyorsa bir tehdit algilamadi ise yinede komut almadan saldirmaz.En azindan sunu bekler aileye fiziksel saldiri.Dunyanin en akilli kopeklerinden biridir.Tek bir disi bile 10 tane yetiskin domuz ile savasma kabiliyetine sahip dunyadaki tek kopek(sahit oldum )12 tane yavrusundan 10 u oldu iki tanesini saklayabildi 4 yerinden agir yaralandi fakat yasattik.Bu kopek dusmanlari genelge yazarsa bu olur iste yine husran yine vatandasi hice sayip alinan sacma ve sapan kararlar.

        • ersin on 6 Temmuz 2021 9:27 PM Cevapla

          Merhaba, maalesef öyle. Biz yasaklı ırk kalmasın diye mücadele ederken nelerle karşılaştık. Üzgünüz…

  • Tuncay on 2 Nisan 2021 4:03 PM Cevapla

    Cane corsadan bahsedilmemis
    Sadece ırk isimleri cerilmis yani yapısi ,kilosu,cene kası güclü olaraktan cane corsa serbest mi

    • ersin on 3 Mayıs 2021 6:59 AM Cevapla

      Merhaba, evet bahsetmedik. Çünkü Cane Corso yasaklı ırk değildir. CİMER’e danışılarak cevap alınmış ve bu nedenle listeye eklenmemiştir.

  • Ramazan Eren Tepe on 3 Mayıs 2021 11:00 AM Cevapla

    İyi günler yukarda kangalla kıyaslama yapmışsınız ama kangallarda dövüştürmeye eğtilse kötü mamuleye bırakılsa bu köpeklerle aynı tepkiyi verir örnek olarak pitbull ları verebiliriz. Pitbullun atalarının asıl görevi çocuk bakmaktır ve iyi eğtilmiş bir pitbulla rahatlıkla çocuğunuzu emanet edebilirsiniz. Sahibine zarar gelmesin diye tehtit arz ettiği durumda ateşli silahlı şahıslara direkt saldıra bilcek bir ırk yukarda biryerlerde kangala dur emri verildinde saldırıyı keser dediniz bu köpeğin soyuna dayanmaz eğtimine dayanır ve aynı düzeyde eğtim alan bu listeye yazdınız köpeklerin hepsi bu durumda aynı fiili sergiler. Bu köpekleri yasaklamak yerine kimliklendirmeyi ve sahiblerine hapis cezasına kadar büyük cezalar verilmesi bu olayı bitirir. Eğer tehlikeli varlıklar kısırlaştırılıp üremeleri engellenmeliyse şuan dünyadaki en tehlikeli varlık insanlar yani insan soyunun bitmesi demek. Yani kötü KÖPEK YOKTUR!!! Kötü SAHİP VARDIR!!!

    • ersin on 3 Mayıs 2021 12:56 PM Cevapla

      Merhaba, ne güzel yazmışsınız. Zaten aynı fikirdeyiz. Beni geçen sene yazdığım şu yazımı okursanız aşağı yukarı benzer şeyler yazdığımı göreceksiniz. Ancak yazınızla ilgili düzeltmek ya da tamamlamak gereken bir iki konu var. Karabaşlar yani sizin tabirinizle Kangal’lar zaten hali hazırda ciddi organizasyonlar düzenlenerek dövüştürülmekte. Grupları hatta siteleri var bu şahısların. Manzara da Pit dövüşlerinden pek farklı değil. Ancak benim kastettiğim şey tabi ki bu gibi eğitimler alan köpekler değil. Herhangi bir eğitim almamış yalın köpekleri kıyaslıyoruz orada. Ayrıca Karabaş konusuna da takılmayın, benim Karabaş’ı örnek verme nedenim bilinen en güçlü ısırığa sahip olan ırk oluşu ve aynı zamanda hepimizin çok yakından tanıdığı milli ırkımız oluşu. Çünkü yazıdaki soruda daha fazla ısırma gücü olan köpeklerden bahsediliyordu. Bir de Pit’in atası konusu var onu da düzeltelim. Pit, Karabaş ya da Cane Corso gibi ataları olan saf bir ırk değildir. Günümüzdeki çoğu ırk gibi hibrit yani melezlemeyle ortaya çıkmış bir ırktır. Pit, Terrier ve Bulldog köpeklerinin melezlenmesinden elde edilmiştir, bunu da düzeltmiş olalım. Pit’e çocuk baktırabileceğinizle ilgili yorumunuza bir sözüm yok, neden olmasın. Son cümlenize de katılıyorum, sevgiyle kalın.

  • Mehmet on 13 Mayıs 2021 8:17 PM Cevapla

    Yasak olmayan köpek ırkları hakkında yapabilirmisiniz aradım bulamadım

    • ersin on 16 Mayıs 2021 3:20 PM Cevapla

      Merhaba, sorunuzu tam olarak anlayabildiğimi sanmıyorum. Ancak yukarıdaki listede yer almayan her ırk ve ırkı belli olmayan sokak köpekleri yasak olmayan ırklar olmuş oluyor.

  • Oguz on 3 Temmuz 2021 2:17 PM Cevapla

    Gerizekali olmak iste boyle birsey.surati bitbula benzeyen her kopegi yasaklamak.Baska soze gerek yok galiba.

    • Cahit Kaya on 24 Aralık 2021 4:03 PM Cevapla

      Aynen öyle

  • Deniz on 18 Ocak 2022 10:20 PM Cevapla

    Buradaki bilgiler gerçekten yanlış. Hemen internetten mevzut üzerinden 5199 sayılı kanuna bakıp kendinizde bu gerçeği kabul edebilirsiniz. Son eklenenler American bully ve Amstaff, diğerleri arkadaşların söylediği 4 ırk. Kanun’da açıkça belirtilmiş hangi ırkların yasak olduğu, lütfen yanlış kafa karıştıran bilgileri kaldırın, insanlar gerçekten bu ırklar yasak zannediyor. İnanmayan arkadaşlardan rica ettik, Cimer’e yazdılar Presa Canario, Cane Corsa ve Napoliten Mastiff için, yasaklı/tehlikeli ırk olmadığıyla ilgili dönüş alınca inandılar. Halbuki mevzuat.org.tr devletin resmi sitesidir, oradan kanunu okuyup inanmamak saçma ama yapacak bir şey yok 🙂 Lütfen sizde bu yanlıştan dönün. İyi günler…

    • ersin on 11 Şubat 2022 10:50 PM Cevapla

      Merhaba, yazımızda herhangi bir yanlışlık yoktur. Bilgiler günceldir. Selamlar.

    • Levent Karacı on 11 Şubat 2022 11:13 PM Cevapla

      Merhaba, daha önce de belirttiğimiz gibi verilen bilgilerde bir hata yok. Biz oturduğumuz yerden sadece ulaşabildiğimiz kanun maddelerine bakarak iddialarda bulunmuyoruz. Sürekli sahadayız. Sürekli olaylar görüyor, mahkeme mahkeme geziyoruz. Acılara tanıklık ediyoruz. YANİ UYGULAMA GERÇEKLERİNE HAKİMİZ. Cimer yazılarının nasıl yerlere atıldığını, haftada kaç köpeğin ne iddialarla bilir kişiye götürülüp ne kararlar çıktığını görüyoruz. ANCAK SÜREKLİ YANLIŞ BİLGİ VERMEKLE SUÇLANIYORUZ VE BU ARTIK GERÇEKTEN ÇOK RAHATSIZ EDİCİ OLMAYA BAŞLADI!!! Bizim yazımız bu yönde. Uyup uymamak halkın takdiridir. Ayrıca bizim yazımızda Cane Corso (sizin dediğiniz gibi Corsa değil, o arabadır) ırkının yasaklı olmadığı bilgisi yazılı. Asıl sizler ırkın adını dahi doğru düzgün bilmeden, yazamadan, tek bir uygulamaya şahit olmamış tek bir dırama tanıklık etmemiş kişiler olarak bizi eleştirip insanları bu ırklara yönlendiriyorsunuz ve sizin hasarlarını onarmaya uğraşmak bize kalıyor. YAPMAYIN! Her yerde devlet ve veteriner bildiri broşürleri dağıtıyor hiç mi biri elinize geçmedi? Yapmayın etmeyin. Numaramız her yerde yazılı, yazın whatsapptan arkadaşlar size bir broşür örneği atsınlar. İnsanları suçlamadan evvel bir kez daha düşünürsünüz böylece belki. Ersin Bey var, yazın size bilgi versin. Numarası 0 532 547 5472

Yorum yazın

ersin için bir cevap yazın Cevabı iptal et



E-posta adresiniz kimseyle paylaşılmayacatır. Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Telefon: +90 532 547 5472 Whatsapp
Faks: -
Muğla
İstanbul
Araç çubuğuna atla